vrijdag 19 maart 2010

het schiet al lekker op.... nu 7 weekjes zwanger !

sinds gisteren zijn de puppies nu ook te voelen en ik kan jullie wel vertellen.... dat voelt zaaaaaaaaalig !!!!
Verder gedraagt Esha zich echt zoals een zwangere teef zich hoort te gedragen ; genietend van alle aandacht en tuk op alle extraatjes !!!! maar misschien laten we de dame in kwestie beter zelf even aan het woord ..;-))

hallo iedereen !!!!!

hier ben ik nog een keertje, alweer een weekje verder....Alweer een weekje ronder.... en ik moet toegeven ; je kan er nu inderdaad bijna niet meer naast kijken !
mijn eens zo slanke taille is momenteel ver te zoeken, wie mij van vooraan bekijkt ziet zowel links als rechts twee flinke 'bobbels' ter hoogte van mijn middel.... Volgens de baasjes hier heb ik ondertussen de "waggelgang" van een eend overgenomen en is van het mooie, zwevende gangwerk van een hovawart momenteel niet veel meer te bespeuren !
Zij hebben natuurlijk makkelijk praten.... in hun buik zitten geen wriemelende, schoppende en buitelende puppies !

Want ondertussen gaan ze hierbinnen wel flink tekeer !
Vrouwtje is héééééél blij dat ze net vandaag voor het eerst die kleine schopjes kon voelen maar ik zelf vind al dat gebuitel maar niks....
Dan lig je net lekker rustig een beetje te soezen, krijg je opeens links een schop tegen je ribben ! Comfortabel is anders, dat kan ik jullie wel vertellen !
Gelukkig heb ik voor de rest niet veel last van echte "zwangerschapskwaaltjes".... Ochtendmisselijkheid is mij totaal vreemd rare 'goestingskes' heb ik ook niet en al wat ze mij hier voorzetten gaat erin als zoete koek !
Vandaag wordt mijn 'rantsoen' weer verhoogd en da's maar goed ook ! ik lijk altijd wel honger te hebben en kan me niet voorstellen dat ik één of ander zou weigeren...
Natuurlijk ben ik niet meer zo "mobiel" en "beweeglijk" als een paar weekjes terug alhoewel.....
deze morgen heb ik toch nog maar even laten blijken dat ik heus nog wel vinnig en alert uit de hoek kan komen !!
Toen vrouwtje mij wou uitlaten (en haar ingebouwde klok nog op 'vroege-ochtendmodus' en dus niet helemaal wakker stond ..) kwam ik héél onverwacht oog in oog te staan met een kat op onze oprit !!!! geef toe... dat kon ik toch niet over mijn kant laten gaan !
Ik maakte dan ook een 'goed berekende tijgersprong' naar voren , kat stoof weg, helemaal in paniek en vrouwtje was meteen klaar wakker !!!;-)) ze kon me nog net houden of ik was die onverlaat achterna gegaan ! Katten hebben hier nu eenmaal NIKS te zoeken en dat kan dat zwarte mormel maar beter goed in z'n oren hebben geknoopt !
Om maar even te bewijzen dat ik in noodsituaties echt nog wel op mijn
'qui-vive' ben !
Wat kan ik jullie verder nog vertellen ?????
De lange wandelingen laat ik nu aan mij voorbij gaan... Baas moet voor mij maar een extra ommetje inlassen hier, ik kan en mag nu toch niet meer zelf in en uit die auto springen en om mij iedere keer weer op te tillen is ook zo'n gedoe ! Denk trouwens dat de baas daar momenteel ook liever voor bedankt !
Er komt ondertussen ook al een klein beetje melk uit mijn tepeltjes als je d'r zachtjes in knijpt, allemaal tekenen dat mijn lijfje zich aan het klaarmaken is voor de grote dag .... Ik zit dus mooi op schema !
Volgens de 'zwangerschapskalender' is het ontwikkelen van de organen van mijn puppies nu klaar, de geslachten zijn bepaald en de huidskleur begint zich te ontwikkelen. Mijn kleintjes zijn vanaf nu ook hoe langer hoe beter te voelen !
Vreemd dat nu al bepaald is hoeveel meisjes en hoeveel jongens er straks worden geboren en ik daar zelf ook verder niks van weet.... Ben net als jullie en de baasjes hier dan ook heel erg benieuwd !
We tellen dus met z'n allen verder af... Er volgen uiteraard ook weer foto's van mijn zwangere lijfje, kunnen jullie mee genieten van hoe ik groei en bloei !
Maar zwangere dames moeten vooral veel rusten en da's dus ook wat ik nu ga doen ! ik breng volgende week wel weer verslag uit....
Pootje van jullie Esha !






Geen opmerkingen: